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Tchia metacritic
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Once I clear the enemies, I then have to complete another series of objectives to put the main complex out of commission and save a bunch of people who have been imprisoned there. Throwing lamps and exploding rocks over and over again quickly grows tedious.

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In the game’s weakest section, I’m forced to infiltrate a series of factories and take on waves of these fabric foes. Its grunts consist of an inexplicable sentient cloth army, and defeating them requires only a child with a lit match. Tchia is at its best when I’m left alone to climb up towering mountains, dive into shimmering seas, and discover new places to explore. Which is why it feels so frustrating when I am tasked with taking the fight to Meavora. Death isn’t a sad, nothing has urgency, and the protagonist is beyond danger. However, with such fantastical elements, it’s hard to feel deep emotions following the game’s twists and turns. It’s not necessarily a bad thing for a story to eschew mundane reality, and the human snack tells me everything I need to know about my adversary. Though it seems this child-devouring is a common thing, it doesn’t keep people from moving to, and appearing perfectly happy in, the surrounding town. In one scene the villain, Meavora - an unsettling mix between a vampire and the Michelin Man - straight up eats a baby. Like a giant wolf eating a grandmother, Tchia’s narrative also has a markedly casual attitude towards objectively horrific violence. I find it harder, however, to be cool with the fact that grown adults are just letting this young child head into deadly danger alone. For cool abilities, like Tchia’s soul jump - which lets me take possession of surrounding wildlife and particular objects - I’m more that willing to let my ration mind go.

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Like a fairytale, the story is disjointed and I have to suspend my disbelief for some of the things that happen. But the likeness isn’t always good for the game. As night falls, the children gather around a campfire to here an obviously beloved tale: The story of Tchia.Ī gentle, engaging narration guides me into Tchia’s life giving it a fairytale feeling. A new addition to a local orphanage goes through his first day, making friends and finding his place. But where Tchia lacks design elegance, its personality shouts for the mountaintops. My heart was less engaged by the narrative, technical roughness, and certain, tedious missions. The heroine’s adventurous and open heart also made her easy to love. I was filled with awe every time I picked up the controller to sail through, soar over, and trek across across the stunning environment. il titolo in generale scorre piacevolmente, ma la struttura ne rallenta tremendamente la progressione, una struttura che regalerà giusto un po di sfida solo nelle prove a tempo/tiri a segno o nella simpatica caccia al tesoro che riprenderà le sensazioni esplorative che il titolo dava inizialmente.Like the land it so lovingly recreates, Tchia has its peaks and valleys. però questa lentezza la si può arginare possedendo un animale, questo però consumerà una barra del potere che si ricarica mangiando del cibo, fortunatamente andando avanti nel gioco la barra si potrà allungare facendo pesare meno questa meccanica. le due isole principali inizialmente risultano essere un po troppo grosse, con vaste zone dove c'è poco e nulla e la protagonista che va lentissima, specialmente in salita. il titolo inizialmente è davvero tanto spiazzate, mettendoti in un mondo di gioco che devi esplorare senza nessun riferimento di dove ci troviamo, questo mi ha ricordato in parte il trovare i tesori in sea of thieves, basandoci solo sul nostro senso del orientamento, ma se si vuole questa cosa si potrà arginare grazie alla bussola che ci indicherà l'indicatore che mettiamo sulla mappa.

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la parte open world è abbastanza derivativa con poche attività ripetute in maniera eccessiva, ma in grande parte sono cose che non sono obbligatorie da fare. il titolo rimane per lo più un titolo esplorativo dove vagare alla ricerca dei molti collezionabili e in tanto proseguire nella trama. e davvero poca varietà di situazioni con una sola tipologia di nemici che si sconfigge tirandogli oggetti incendiari. però il gioco si ferma li, niente dungeon. Tchia è uno splendido gioco che prende molto dagli zelda, l'ambientazione alla wind waker, la possibilità di scalare tutto se hai la giusta tchia è uno splendido gioco che prende molto dagli zelda, l'ambientazione alla wind waker, la possibilità di scalare tutto se hai la giusta stamina tipo breath of the wild, con l'aggiunta di suonare uno strumento musicale che ci permetterà di fare alcune cose che preferisco non dire.






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